soalan lazim2| hubungi kami2| aduan2| petalaman3
×

Amaran

The form #6 does not exist or it is not published.

Explore

Pencapaian Pelaksanaan Piagam Pelanggan Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia 

Bulan Januari 2017

Bil Piagam Pelanggan Bilangan aktiviti 
yang menepati sasaran
Peratusan (%) pencapaian 
mengikut sasaran
1 Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
0 0 0 0 0 0
2 Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
30 0 0 100 0 0
3 Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0 0 0 0
4 Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0 0 0 0
5 Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
6 Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
0 1 0 0 100 0
7 Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
0 0 0 0 0 0
8 Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
9 Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
10 Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
8 0 0 100 0 0
  Jumlah Keseluruhan
38 1 0 97.4 2.6 0

Pencapaian Pelaksanaan Piagam Pelanggan Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia 

Bulan Februari 2017

Bil Piagam Pelanggan Bilangan aktiviti 
yang menepati sasaran
Peratusan (%) pencapaian 
mengikut sasaran
1 Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
0 0 0 0 0 0
2 Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
34 0 0 100 0 0
3 Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0 0 0 0
4 Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0 0 0 0
5 Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
6 Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
0 0 0 0 0 0
7 Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
0 0 0 0 0 0
8 Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
9 Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
10 Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
9 0 0 100 0 0
  Jumlah Keseluruhan
43 0 0 100 0 0

Pencapaian Pelaksanaan Piagam Pelanggan Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia 

Bulan December 2016

Bil Piagam Pelanggan Bilangan aktiviti 
yang menepati sasaran
1 Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
0 0 0
2 Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0
3 Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0
4 Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0
5 Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
6 Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
0 0 0
7 Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
0 0 0
8 Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
9 Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
10 Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
0 0 0

BORANG SURVEI KESANGGUPAN MEMBAYAR DI TAMAN EKO-RIMBA KUALA LUMPUR

Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia (JPSM) sedang mengadakan survei kesanggupan membayar untuk memasuki Taman Eko-Rimba Kuala Lumpur.


Achievement of Client's Charter FDPM For November 2016

No Client's Charter No. of Activities That Achieved The Target
1 All requests for information on management, development and conservation of forest resources as well as forest industries shall be entertained within one (1) week from the date such requests were made except for information not readily available in the Department. Within 1 week More than 1 week but less than 2 weeks More than 2 weeks
0 0 0
2 Technical advice on management, development and conservation of forest resources, as well as forest industries shall be forwarded within two (2) weeks from the date such requests were made except for matters requiring specific studies Within 2 week More than 2 week but less than 4 weeks More than 4 weeks
0 0  0
3 All requests for unrestricted publications shall be distributed within two (2) weeks from the date such requests were made Within 2 week More than 2 week but less than 4 weeks More than 4 weeks
0 0 0
4 All applications to attend in-service training organized by the Department shall be notified within two (2) weeks after the closing date for such applications Within 2 week More than 2 week but less than 4 weeks More than 4 weeks
0 0 0
5 All applications to attend courses at the Forestry School in Kepong and the Logging Training Centre in Terengganu shall be notified within one (1) month after the dates of interviews Within 1 Month More than 1 month but less than 2 months More than 2 months
0 0 0
6 All progress reports on forest development projects shall be submitted to the central agency not later than the date stipulated Before the stipulated date On the stipulated Date Over the stipulated date
0 0 0
7 Results of tenders for the implementation of forest development projects shall be made known not later than four (4) months after such tenders were issued Within 4 months More than 4 week but less than 5 months More than 5 months
0 0 0
8 Actions to forward the contract progress payment documents to the Treasury shall be undertaken within one (1) month from the date of application provided all conditions are fulfilled Within 1 month More than 1 month but less than 2 months
2 bulan
More than 2 months
0 0 0
9 Performance bonds shall be released within one (1) month after the expiry date of such bonds Within 1 month More than 1 month but less than 2 months More than 2 months
0 0 0
10 All complaints pertaining to forestry services shall be acted upon within three (3) days after such complaints were received Within 3 days More than 3 days but less than 7 days More than 7 days
0 0 0

Hubungi Kami

Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia
Jalan Sultan Salahuddin,
50660 Kuala Lumpur
No. Tel: 603-26164488
No. Faks: 603-26925657
Emel: Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Statistik Pelawat

Hari Ini 10141

Semalam 15236

Minggu Ini 41298

Bulan Ini 378983

Keseluruhan 11360396