soalan lazim2| hubungi kami2| aduan2| petalaman3

Explore

test

Pencapaian Pelaksanaan Piagam Pelanggan Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia 

Bulan Februari 2019

Bil Piagam Pelanggan Bilangan aktiviti 
yang menepati sasaran
Peratusan (%) pencapaian 
mengikut sasaran
1 Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
36 0 0 100 0 0
2 Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0 0 0 0
3 Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0 0 0 0
4 Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
2 0 0 100 0 0
5 Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
6 Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
0 2 0 0 100 0
7 Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
0 0 0 0 0 0
8 Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
9 Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
10 Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
7 0 0 100 0 0
  Jumlah Keseluruhan
45 2 0 96 4 0

Pencapaian Pelaksanaan Piagam Pelanggan Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia 

Bulan Mac 2019

Bil Piagam Pelanggan Bilangan aktiviti 
yang menepati sasaran
Peratusan (%) pencapaian 
mengikut sasaran
1 Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
53 0 0 100 0 0
2 Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
25 0 0 100 0 0
3 Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
1 0 0 100 0 0
4 Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
3 0 0 100 0 0
5 Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
6 Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
0 4 0 0 100 0
7 Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
0 0 0 0 0 0
8 Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
9 Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
10 Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
8 0 0 100 0 0
  Jumlah Keseluruhan
90 4 0 96 4 0

Pencapaian Pelaksanaan Piagam Pelanggan Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia 

Bulan April 2019

Bil Piagam Pelanggan Bilangan aktiviti 
yang menepati sasaran
Peratusan (%) pencapaian 
mengikut sasaran
1 Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
53 0 0 100 0 0
2 Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
25 0 0 100 0 0
3 Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
1 0 0 100 0 0
4 Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
3 0 0 100 0 0
5 Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
6 Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
0 4 0 0 100 0
7 Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
0 0 0 0 0 0
8 Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
9 Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
10 Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
8 0 0 100 0 0
  Jumlah Keseluruhan
90 4 0 96 4 0

MAKLUMBALAS
Kami mengalu-alukan semua maklumbalas / pertanyaan. Sekiranya maklumat yang diminta tidak ditemui dalam laman web ini, pertanyaan anda akan dimajukan ke bahagian berkaitan. Kami akan membalas maklumbalas anda dalam masa 3 hari bekerja. *

Borang Maklumbalas

BORANG ADUAN
Anda dialu-alukan untuk menggunakan perkhidmatan ini sekiranya anda mempunyai sebarang aduan mengenai Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia. Aduan anda akan membantu kami meningkatkan kualiti perkhidmatan sedia ada. *

Borang Aduan

ADUAN INTEGRITI
Anda dialu-alukan untuk menggunakan perkhidmatan ini sekiranya anda mempunyai sebarang aduan terhadap Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia berkaitan salah laku kakitangan, kelemahan sistem dan prosedur, perbuatan rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa. Aduan anda akan membantu kami meningkatkan profesionalisme, keberkesanan dan meningkatkan tadbir urus yang baik dalam sistem penyampaian Jabatan

Borang Aduan Integriti

 


* Maklumat peribadi dan aduan anda akan dilindungi dan dirahsiakan di bawah Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010 (Akta 711)

Pencapaian Pelaksanaan Piagam Pelanggan Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia 

Bulan Mei 2019

Bil Piagam Pelanggan Bilangan aktiviti 
yang menepati sasaran
Peratusan (%) pencapaian 
mengikut sasaran
1 Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
53 0 0 100 0 0
2 Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
25 0 0 100 0 0
3 Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
1 0 0 100 0 0
4 Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
3 0 0 100 0 0
5 Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
6 Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
0 4 0 0 100 0
7 Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
0 0 0 0 0 0
8 Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
9 Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
10 Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
8 0 0 100 0 0
  Jumlah Keseluruhan
90 4 0 96 4 0

Hubungi Kami

Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia
Jalan Sultan Salahuddin,
50660 Kuala Lumpur
No. Tel: 603-26164488
No. Faks: 603-26925657
Emel: Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Statistik Pelawat

Hari Ini 1649

Semalam 12793

Minggu Ini 42565

Bulan Ini 99335

Keseluruhan 11464907