soalan lazim| hubungi kami2| aduan2| petalaman3

Explore

Pencapaian Pelaksanaan Piagam Pelanggan Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia  Bulan Oktober 2016

Bil Piagam Pelanggan Bilangan aktiviti
yang menepati sasaran
1 Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan Menepati
sasaran
1 minggu
Melebihi 1
minggu tetapi
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
0 0 0
2 Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus Menepati
sasaran
2 minggu
Melebihi 2
minggu tetapi
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0
3 Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima Menepati
sasaran
2 minggu
Melebihi 2
minggu tetapi
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0
4 Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan Menepati
sasaran
2 minggu
Melebihi 2
minggu tetapi
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0
5 Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga Menepati
sasaran
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
6 Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan Awal
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
0 0 0
7 Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan Menepati
sasaran
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
0 0 0
8 Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi Menepati
sasaran
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
9 Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut Menepati
sasaran
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
10 Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima Menepati
sasaran
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
0 0 0
0 JAN FEB MAR APR MAY JUNE JULY AUG SEPT OCT NOV DEC
SMLP 295 257 222 162 109 151 180 129 163 68 11 127
E-FORGRIS 43 22 25 21 27 29 30 20 23 56 56 50
E-PCK 9 12 20 25 2 9 7 9 11 37 21 20
FMRS 325 182 329 493 267 378 289 255 259 211 200 205
PDGP 25 20 25 21 20 21 20 19 22 20 15 200
SML 26 21 54 30 46 99 65 60 71 39 14 79
E-FORLOG 4 2 14 23 29 15 14 12 12 158 25 22
SiP 54 294 379 352 50 147 130 126 82 176 228 282
0 JAN FEB MAR APR MAY JUNE JULY AUG SEPT OCT NOV DEC
SMLP 890 915 722 2577 1543 689 505 611 785 522 1303 248
E-FORGRIS 106 104 102 74 70 189 123 85 105 65 61 315
E-PCK 3 1 18 58 67 121 45 71 84 40 42 16
FMRS 213 280 200 135 162 119 114 196 124 110 52 83
PDGP 22 21 17 23 25 18 20 27 36 24 37 20
SML 21 54 56 61 65 59 54 63 52 65 68 25
0 JAN FEB MAR APR MAY JUNE JULY AUG SEPT OCT NOV DEC
SMLP 2232 3757 2922 2451 1158 744 6089 1010 885 767 692 330
E-FORGRIS 100 65 164 134 73 41 67 65 51 48 53 45
E-PCK 32 21 67 43 65 52 22 38 68 67 72 53
FMRS 105 133 221 159 230 103 233 189 152 436 418 228
PDGP 0 0 0 10 15 22 5 20 15 15 248 16
SML 15 15 229 20 36 55 186 28 33 28 33 25
0 JAN FEB MAR APR MAY JUNE JULY AUG SEPT OCT NOV DEC
SMLP 10214 5575 1406 5384 2395 931 479 391 2473 1850 986 237
E-FORGRIS 26 49 40 17 32 136 129 7 211 28 128 132
E-PCK 14 22 3 26 12 0 51 5 128 51 145 28
FMRS 86 85 102 119 211 172 200 124 104 271 233 167
PDGP 16 20 24 0 0 0 0 0 0 0 0 0
SML 58 50 70 22 25 22 59 28 20 20 21 11
0 JAN FEB MAR APR MAY JUNE JULY AUG SEPT OCT NOV DEC
SMLP 376 110 80 133 117 122 49 268 64 549 235 1904
E-FORGRIS 33 24 29 9 58 10 12 13 11 18 17 13
E-PCK 19 13 30 152 13 30 12 49 9 11 15 17
FMRS 90 22 110 81 31 309 70 155 543 148 74 84
PDGP 93 37 11 16 42 9 29 23 489 59 35 13
SML 60 29 28 75 19 15 42 52 52 142 30 20

Contact Us

Forestry Department of Peninsular Malaysia Headquarters,
Jalan Sultan Salahuddin,
50660 Kuala Lumpur
Phone. No: 603-26164488
Fax: 603-26925657
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Visitor Counter

Today 12860

Yesterday 15236

Week 44017

Month 381702

All 11363115