Bil. |
Piagam Pelanggan |
Bilangan aktiviti yang menepati sasaran
|
|||
1. |
Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan |
Menepati sasaran 1 minggu |
Melebihi 1 minggu tetapi tidak melebihi 2 minggu |
Melebihi 2 minggu |
|
0 |
0 |
0 |
|||
2. |
Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus |
Menepati sasaran 2 minggu |
Melebihi 2 minggu tetapi tidak melebihi 4 minggu |
Melebihi 4 minggu |
|
14 |
29 |
0 |
|||
3. |
Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima |
Menepati sasaran 2 minggu |
Melebihi 2 minggu tetapi tidak melebihi 4 minggu |
Melebihi 4 minggu |
|
0 |
0 |
0 |
|||
4. |
Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan |
Menepati sasaran 2 minggu |
Melebihi 2 minggu tetapi tidak melebihi 4 minggu |
Melebihi 4 minggu |
|
0 |
0 |
0 |
|||
5. |
Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga |
Menepati sasaran 1 bulan |
Melebihi 1 bulan tetapi tidak melebihi 2 bulan |
Melebihi 2 bulan |
|
0 |
0 |
0 |
|||
6. |
Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan |
Awal tarikh |
Menepati tarikh |
Melepasi tarikh |
|
0 |
0 |
0 |
|||
7. |
Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan |
Menepati sasaran 4 bulan |
Melebihi 4 bulan tetapi tidak melebihi 5 bulan |
Melebihi 5 bulan |
|
0 |
0 |
0 |
|||
8. |
Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi |
Menepati sasaran 1 bulan |
Melebihi 1 bulan tetapi tidak melebihi 2 bulan |
Melebihi 2 bulan |
|
0 |
0 |
0 |
|||
9. |
Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut |
Menepati sasaran 1 bulan |
Melebihi 1 bulan tetapi tidak melebihi 2 bulan |
Melebihi 2 bulan |
|
0 |
0 |
0 |
|||
10. |
Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima |
Menepati sasaran 3 hari |
Melebihi 3 hari tetapi tidak melebihi 7 hari |
Melebihi 7 hari |
|
4 |
0 |
0 |