soalan lazim2| hubungi kami2| aduan2| petalaman3

PENGUMUMAN

SISTEM PENGURUSAN KUALITI MS ISO 9001:2015 JABATAN PERHUTANAN SEMENANJUNG MALAYSIA (JPSM)

Pengenalan Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia (JPSM) merupakan agensi teknikal di bawah Kementerian Sumber Asli dan Kelestarian Alam (NRES) yan...


Kaedah-Kaedah Perhutanan Negara (Wilayah Persekutuan) 2019

Bermula 1 Januari 2020, pelawat akan dikenakan bayaran untuk memasuki dan menjalankan aktiviti di hutan simpanan kekal di Wilayah Persekutuan Kuala Lu...


KERATAN AKHBAR

Pencapaian Pelaksanaan Piagam Pelanggan Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia 

Bulan Julai 2018

Bil Piagam Pelanggan Bilangan aktiviti 
yang menepati sasaran
Peratusan (%) pencapaian 
mengikut sasaran
1 Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
Menepati
sasaran 
1 minggu
Melebihi 1 
minggu tetapi 
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
17 0 0 100 0 0
2 Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
16 0 0 100 0 0
3 Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
10 0 0 100 0 0
4 Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
Menepati
sasaran 
2 minggu
Melebihi 2 
minggu tetapi 
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
6 0 0 0 0 0
5 Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
89 0 0 100 0 0
6 Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
Awal 
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
0 24 0 0 100 0
7 Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
Menepati
sasaran 
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi 
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
18 0 0 100 0 0
8 Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
9 Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
Menepati
sasaran 
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi 
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0 0 0 0
10 Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
Menepati
sasaran 
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi 
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
103 0 0 100 0 0
  Jumlah Keseluruhan
259 24 0 91.5 8.5 0
piagam suara tender mysms bantuan statistik carian-warga MFC
  • logo sprm           logo nre           logo frim          logo instun           logo perhilitan          logo irim 1          logo forester           logo jmg           logo gamma          

  • logo bakau           logo iccfs           logo iim            logo spr          logo jpa         logo jupem          logo mygov           logo myid         logo mof

  • cuti malaysia         jkptg        logo JDN         logo spa

Hubungi Kami

Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia
Jalan Sultan Salahuddin,
50660 Kuala Lumpur
No. Tel: 603-26164488
No. Faks: 603-26925657
Emel: Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Statistik Pelawat

Hari Ini 6667

Semalam 7903

Minggu Ini 34033

Bulan Ini 107074

Keseluruhan 7892596