soalan lazim| hubungi kami2| aduan2| petalaman3

Pencapaian Pelaksanaan Piagam Pelanggan Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia  Bulan Februari 2014

Bil Piagam Pelanggan Bilangan aktiviti
yang menepati sasaran
1 Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan Menepati
sasaran
1 minggu
Melebihi 1
minggu tetapi
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
0 0 0
2 Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus Menepati
sasaran
2 minggu
Melebihi 2
minggu tetapi
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
14 29 0
3 Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima Menepati
sasaran
2 minggu
Melebihi 2
minggu tetapi
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0
4 Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan Menepati
sasaran
2 minggu
Melebihi 2
minggu tetapi
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
0 0 0
5 Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga Menepati
sasaran
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
6 Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan Awal
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
0 0 0
7 Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan Menepati
sasaran
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
0 0 0
8 Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi Menepati
sasaran
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
9 Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut Menepati
sasaran
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
10 Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima Menepati
sasaran
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
4 0 0

Contact Us

Forestry Department of Peninsular Malaysia Headquarters,
Jalan Sultan Salahuddin,
50660 Kuala Lumpur
Phone. No: 603-26164488
Fax: 603-26925657
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Visitor Counter

Today 710

Yesterday 6769

Week 30803

Month 253104

All 7774030