soalan lazim2| hubungi kami2| aduan2| petalaman3

Pencapaian Pelaksanaan Piagam Pelanggan Ibu Pejabat Perhutanan Semenanjung Malaysia  Bulan Oktober 2012

Bil Piagam Pelanggan Bilangan aktiviti
yang menepati sasaran
1 Semua permohonan untuk mendapatkan maklumat-maklumat mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh satu (1) minggu dari tarikh permohonan diterima kecuali bagi maklumat-maklumat yang belum diperolehi oleh Jabatan Menepati
sasaran
1 minggu
Melebihi 1
minggu tetapi
tidak melebihi
2 minggu
Melebihi
2 minggu
5 2 0
2 Nasihat-nasihat teknikal mengenai pengurusan, pembangunan dan pemuliharaan sumber hutan serta industri perhutanan akan dikemukakan dalam tempoh dua (2) minggu dari tarikh ianya diterima kecuali bagi perkara-perkara yang memerlukan kajian yang khusus Menepati
sasaran
2 minggu
Melebihi 2
minggu tetapi
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
1 0 0
3 Semua permohonan untuk mendapatkan penerbitan tidak terperingkat akan diedarkan dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan diterima Menepati
sasaran
2 minggu
Melebihi 2
minggu tetapi
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
3 0 0
4 Permohonan untuk mengikuti latihan dalam perkhidmatan yang dianjurkan oleh Jabatan akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh dua (2) minggu selepas tarikh tamat penerimaan permohonan Menepati
sasaran
2 minggu
Melebihi 2
minggu tetapi
tidak melebihi
4 minggu
Melebihi
4 minggu
1 0 0
5 Permohonan untuk mengikuti kursus-kursus di Sekolah Perhutanan, Kepong dan Pusat Latihan Membalak, Terengganu akan dimaklumkan keputusannya dalam tempoh satu (1) bulan selepas tarikh temuduga Menepati
sasaran
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
6 Semua laporan kemajuan projek pembangunan hutan akan dikemukakan kepada agensi pusat tidak lewat dari tarikh yang ditetapkan Awal
tarikh
Menepati
tarikh
Melepasi
tarikh
4 0 0
7 Keputusan tawaran pelaksanaan projek pembangunan hutan akan dimaklumkan tidak lewat dari empat (4) bulan selepas tawaran dikeluarkan Menepati
sasaran
4 bulan
Melebihi 4 bulan tetapi
tidak melebihi
5 bulan
Melebihi
5 bulan
0 0 0
8 Tindakan untuk mengemukakan dokumen bagi bayaran kemajuan kontrak ke Perbendaharaan akan diambil dalam tempoh satu (1) bulan dari tarikh permohonan diterima sekiranya semua syarat-syarat yang ditetapkan dipenuhi Menepati
sasaran
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
9 Bon pelaksanaan kontrak akan dilepaskan dalam tempoh satu (1) bulan selepas tamat tempoh bon tersebut Menepati
sasaran
1 bulan
Melebihi 1 bulan tetapi
tidak melebihi
2 bulan
Melebihi
2 bulan
0 0 0
10 Semua aduan berhubung perkhidmatan perhutanan diambil tindakan dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh aduan diterima Menepati
sasaran
3 hari
Melebihi 3 hari tetapi
tidak melebihi
7 hari
Melebihi
7 hari
77 0 0

Hubungi Kami

Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia
Jalan Sultan Salahuddin,
50660 Kuala Lumpur
No. Tel: 603-26164488
No. Faks: 603-26925657
Emel: Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Statistik Pelawat

Hari Ini 2876

Semalam 8264

Minggu Ini 11140

Bulan Ini 180667

Keseluruhan 7701593